در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...

تبلیغ کن

تفاوت تبلیغات سنتی با تبلیغات اینترنتی

سه شنبه ۱۵ بهمن ۹۸ مقالات

تبلیغات سنتی

تبلیغات سنتی از طریق بیلبوردها، چاپ تراکت و مجلات محلی مناسب خواهد بود که البته معمولا سرمایه گذاری بالایی را می طلبد. برخی تکنیک های مورد استفاده در این روش عبارتند از: فروش مستقیم، رادیو، تلویزیون، تبلیغات چاپی و… .

هنوز تبلیغات سنتی محبوبیت خود را از دست نداده است، حتی با وجود آنکه تبلیغات اینترنتی بیشتر قابل دسترس و مقرون به صرفه تر است. داشتن یک کارت ویزیت شکیل و مناسب، به مشتریان بنگاه‌های تولیدی و خدماتی این امکان را می‌دهد که در مواقع لزوم بار دیگر به آن بنگاه مراجعه کنند یا کارت ویزیت را به دست سایر مشتریان بالقوه برسانند.

تبلیغات اینترنتی

امروزه به طور معمول اکثر مشاغل با توجه به نوع کسب و کار خود " بزرگ یا کوچک، فروش محصولات یا ارائه خدمات، خصوصی یا دولتی" در اینترنت حضور دارند.  همه این ها یک هدف دارند: رسیدن به بیشترین تعداد مشتری با سرمایه کم و دریافت سود زیاد. که تنها یک روش بسیار کارآمد برای دستیابی به همه اینها وجود دارد، با تبلیغات اینترنتی همه مشتریان می توانند شغل و خدمات شما را بشناسند و در همان زمان به آن علاقه مند شوند و شروع به سفارش کنند.

تبلیغات اینترنتی، حرفه ای میان تولید کننده یا فردی که خدمات را ارائه می دهد در مقابل مشتریان می باشد و در همه جنبه های زندگی کاربرد دارد.

  • در تبلیغات سنتی افزایش رضایت مشتری هدف فروشنده قرار نمیگیرد و اغلب الویت مهم، فروش بیشتر به مصرف کننده می باشد
  • در حالیکه در تبلیغات اینترنتی سازمان در وهله ی اول به دنبال حفظ و وفادار نمودن مشتری است و ارائه یک نمونه محصول پایان تبلیغات نیست بلکه باعث ایجاد راه ارتباط با مشتری و وفادار سازی او می شود. 
  • هزینه کمتر مشریان فعلی، وفاداری آنها و تثبیت سودآوری آنها و آشنایی با نیازها و خصوصیات مشتریان تحقق سود سازمان ها را بیشتر از گذشته امکان پذیر ساخته است.
  • تعداد مشتریان در شیوه سنتی به دلیل حضور، نسبتا کم است اما در تبلیغات اینترنتی تعداد مشتریان بسیار زیاد است؛ زیرا بازاریابی با قرار دادن انواع تبلیغات در دنیای دیجیتال صورت گرفته و امکان معرفی محصول به سایر نقاط را امکان پذیر می کند.
    البته برقراری ارتباط حضوری با مخاطبان، می تواند در برآورد شخصیت مشتریان، موفقیت چشمگیری داشته باشد.
  • تبلیغات اینترنتی قابلیت انتخاب مخاطب هدف براساس مکان، جنسیت، تحصیلات، شغل و… را در پلتفرم های مختلف دارد در حالیکه در روش سنتی این قابلیت وجود ندارد.
  • در شیوه سنتی، وقتی نظرسنجی صورت میگیرد، نظرات مصرف کنندگان به صورت فراوانی آنها و گروه مشتریان گزارش میشود در حالیکه در شیوه مدرن نظر تک تک مشتریان مورد ارزیابی و توجه قرار می گیرد.
  • تبلیغات اینترنتی با استفاده از امکانات و رسانه های خصوصی مانند اینترنت، ایمیل، تلفن همراه و دیگر فضاهای اختصاصی مجازی به دنبال روش های خلاقانه ای می باشد که باعث شده ما شاهد تبلیغات اختصاصی برای یکایک مشتریان باشیم اما بازاریابی کلاسیک قادر به تشخیص نیازهای تک تک افراد نیست و تبلیغات برای همه ی افراد یکسان در نظر گرفته می شود.
  • تبلیغات اختصاصی در تبلیغات اینترنتی نه تنها منجر به افزایش هزینه ها نمی شود بلکه در نهایت از بازاریابی سنتی کم هزینه تر می شود. زیرا استفاده از شبکه های اجتماعی، ایمیل و… تقریبا رایگان می باشند و تبلیغات با استفاده از بازاریابی دهان به دهان انجام میگیرد و بازاریاب نیازمند تخصص و دقت بیشتری است، در حالیکه بازاریابی سنتی، بهترین روش را استفاده از تاکتیک های بازاریابی همچون خرید آگهی تبلیغاتی در تلویزیون، رادیو، نشریات، پست،روابط عمومی تبلیغات چاپی مانند کاتالوگ و بروشور و همچنین فروش مستقیم میدانند؛ که این روش ها بسیار پرهزینه بوده و باعث میشود گاهی تغییرات فروش با میزان هزینه تبلیغات برابری نکند؛ البته شاید برای کسب و کارهایی که بودجه ی کافی برای بازاریابی در نظر گرفته اند، تبلیغ در رسانه های سنتی مانند تلویزیون توجیه پذیر باشد اما در مورد کسب و کارهای کوچک، تخصیص بودجه زیاد، ریسک بسیار بالایی دارد.
  • در روش تبلیغات اینترنتی، اطلاعات با سرعت بیشتری در اختیار افراد قرار می گیرد و با توجه به رواج اشتراک گذاری ها در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و…، امکان دیده شدن آنلاین تبلیغات افزایش یافته است؛ و حتی میتوان پیام های بازاریابی را در حین اجرا تغییر داد. در حالی که در بازاریابی آفلاین این چنین نیست.
  • در تبلیغات سنتی، برخلاف فضای اینترنت، امکان به نمایش گذاشتن تمام محصولات شرکت دشوار است(برای این کار به مکان بسیار بزرگی نیاز است).
  • به طور کلی فروش در تبلیغات اینترنتی ساده تر از شیوه سنتی می باشد. زیرا در تبلیغات اینترنتی نیازی به انبار نمی باشد و لازم نیست برای ارسال کالا به اداره پست برویم یا افرادی را برای این کار استخدام کنیم. در نتیجه استفاده از روش های مدرن منجر به کاهش هزینه ها و فعالیت های ستادی میشود ولی در روش های سنتی معمولا به استخدام نیروی بیرونی نیاز است.
  • در روش قدیمی، سازمان ها با استاندارد های تعیین شده به ساخت محصول می پردازند و به خواست تک تک مشریان توجهی نمی شود در حالی که سازمان های امروزی در صورت استفاده از تبلیغات اینترنتی با تولید انبوه سفارش، سود بدست می آورند.

مقایسه هزینه تبلیغات اینترنتی با تبلیغات سنتی:

قیمت، عامل مهمی در تیره کردن خط بین تبلیغات دیجیتالی و سنتی است به خصوص اگر بودجه یک بازاریابی کوچک را داشته باشید. اگرچه نرخ تبلیغات اینترنتی در تلویزیون و مطبوعات کمتر از تبلیغات سنتی و قدیمی است، اما هزینه تولیدات برای کمپین های اینترنتی توسعه یافته توسط عوامل به طور برجسته ای بالاست.

تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی کار بیشتری می طلبد. البته، ترکیب نرخ تبلیغات اینترنتی پایین و کاهای خلاقانه ای که خود نیز میتوان آن را انجام داد باعث شده است که بسیاری از شرکت ها کمپین هایی را اداره کنند که با رسانه ی قدیمی قادر به انجام آن نبودند.

  ثبت آگهی رایگان